تاریخ انتشار : جمعه 16 آبان 1399 - 1:58
کد خبر : 77884

سه میلیارد تومان برای تکمیل رصدخانه کوشیار گیلانی تخصیص یافت

سه میلیارد تومان برای تکمیل رصدخانه کوشیار گیلانی تخصیص یافت

جارستان: محمدحسن عاقل منش با اعلام این خبر در نشست مشترک اعضا شورای اسلامی شهر و شهردار رشت با استاندار گیلان از اختصاص سه میلیارد تومان برای تکمیل رصدخانه کوشیار گیلانی خبر داد. عضو شورای اسلامی شهر رشت گفت: با همکاری، توجه و دستور جناب آقای دکتر نوبخت معاون محترم رییس جمهور و رئیس سازمان

جارستان: محمدحسن عاقل منش با اعلام این خبر در نشست مشترک اعضا شورای اسلامی شهر و شهردار رشت با استاندار گیلان از اختصاص سه میلیارد تومان برای تکمیل رصدخانه کوشیار گیلانی خبر داد.

عضو شورای اسلامی شهر رشت گفت: با همکاری، توجه و دستور جناب آقای دکتر نوبخت معاون محترم رییس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور این اتفاق ارزشمند برای شهر رشت رقم خورده است.
وی در ادامه اشاره داشت که مدتها است پیگیر تحقق این بودجه برای تکمیل رصدخانه کوشیار گیلانی در شهر رشت بودیم و در این خصوص اذغان داشت : امیدوارم با تخصیص این اعتبار رصدخانه و آسمان نمای آن تکمیل شود و جهت استفاده علاقه مندان به بهره برداری برسد.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: این اقدام می تواند گامی موثر و مفید برای همه دوستداران نجوم و ستاره شناسی و جامعه علمی و فرهیختگان در شهر رشت باشد و رشت را در راستای جذب گردشگران عملی و فرهنگی بعنوان یکی از قطب های کشور معرفی نماید.
عاقل منش در پایان سخنان خود، اظهار امیدواری کرد: با جذب این اعتبار بالاخره شاهد افتتاح پروژه رصدخانه کوشیار گیلانی در سال ۱۳۹۹ باشیم.
عضو شورای اسلامی شهر رشت سپس با اشاره به امضای تفاهم نامه مابین شورای اسلامی شهر و شهرداری رشت با اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گیلان برای راه اندازی چند موزه تخصصی در شهر رشت اشاره کرد و خواستار پیگیری این تفاهم نامه شد.
عضو شورای اسلامی شهر رشت در انتهای سخنان خود گفت: ساختمانهای قدیمی شهرداری رشت همچون ساختمان ساعت واقع در پیاده راه فرهنگی رشت ، ساختمان استانداری سابق و ساختمان شورای اسلامی شهر رشت (عمارت حاج میرزا خلیل رفیع) قرار بود به موزه های مردم شناسی، بلدیه، صنایع دستی و خانه مشروطه تبدیل شوند که از دکتر زارع استاندار گیلان می خواهیم پیگیر این مهم باشند

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.